جراحی کوچک کردن بینی با تغییر سوراخ یا زاویه بین بینی و لب

شما شکل و اندازه بینی خود را از والدین‌تان به ارث می‌برید و زمانی که به سن 16 سالگی می‌رسید، رشد آن متوقف شده و به طور کامل شکل گرفته است. بنابراین اگر به دنبال انجام عمل جراحی به دلایل زیبایی هستید، بهتر است تا آن زمان صبر کنید.

جراح شما می‌تواند سایز بینی‌تان را در عملی به نام رینوپلاستی کوچک کردن بینی کاهش دهد. جراحان می‌توانند اندازه و شکل بینی شما را از نوک بینی تا پل آن، از جمله سوراخ‌های بینی را تغییر دهند. جراح شما همچنین می‌تواند زاویه بین بینی و لب بالایی را تغییر دهد. مهم است که درباره چیزی که در مورد بینی خود دوست ندارید و چیزی که مایل به تغییر آن هستید مطمئن شوید.

رینوپلاستی، با کوچک کردن بینی هماهنگی صورت و نسبت بینی را بهبود می‌بخشد. نگرانی‌ها و انتظارات در مورد کوچک کردن بینی با هدف زیبایی باید قبل از جراحی به طور کامل با جراح مورد بحث قرار گیرد. توصیه‌های جراح و هر گونه محدودیت خاصی که توسط ساختار بینی، چهره و پوست شما ایجاد می‌شود، باید درک و توضیح داده شوند. معمولا عکس‌هایی (بدون آرایش) قبل از عمل جراحی برای کمک به برنامه ریزی قبل از عمل و پس از جراحی کوچک کردن بینی برای تایید نتایج گرفته می‌شوند.

اگر شما از اندازه بینی خود ناراضی هستید، دکتر سهرابی با داشتن تجربه فراوان، و بر اساس علت موجود، از روش‌ها و تکنیک‌های جراحی مناسب برای کوچک کردن بینی استفاده می‌نماید.

برای دریافت مشاوره یا رزرو نوبت جهت عمل زیبایی بینی خود می‌توانید با شماره‌های03136264272 و 03136274746 تماس حاصل فرمایید .

مزایای عمل کوچک کردن بینی


تعادل چهره

گاهی اوقات بینی می‌تواند یک جز ناهماهنگ در چهره فرد باشد. ظاهر خاص بینی می‌تواند منجر به عدم تعادل بین صورت و بینی شود. گاهی اوقات شخصی، مانند یک فرد مشهور، ممکن است به خاطر بینی‌اش شناخته شود.

جریان بهتر هوا از بینی

ساختارهای مختلف داخل بینی می‌توانند به مشکلات تنفسی و جریان هوا از طریق بینی مربوط شوند. آسیب ناشی از تصادفات، ورزش و یا دعوا می‌تواند منجر به انحراف تیغه بینی شود. این ساختار دیواره‌ای است که سمت راست و چپ بینی را جدا می‌کند. اگر تیغه بینی کج شود، یکی از دو طرف راه‌های هوایی بینی ممکن است مسدود شود. اغلب یک سپتوپلاستی همراه با رینوپلاستی انجام می‌شود تا بینی کج شده و سپتوم را صاف کند، و هم ظاهر بینی و هم جریان هوا را بهبود بخشد.

عزت و اعتماد به نفس

در مواردی که افراد به دلیل آزرده شدن و ترس مداوم، از عزت نفس پایین و کمبود اعتماد به نفس رنج می‌برند، تغییرات مثبتی در ظاهر بینی و کوچک کردن آن می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس فرد بعد از عمل جراحی بینی شود.

قبل از عمل بینی


جراح رینوپلاستی، قبل از انجام هر گونه عمل جراحی، بینی شما را معاینه خواهد کرد و شکل و اندازه آن را در یکی از مراجعات شما بررسی می‌نماید. او ممکن است عکس‌هایی بگیرد تا بتوانید نتایج جراحی را با ظاهر اصلی خود مقایسه کنید. در این مراجعات برای پرسیدن سوالات‌تان از جراح خود در مورد هر چیزی که می‌خواهید و همه مراحل پیش رو، فرصت زیادی دارید. اطمینان حاصل کنید که به طور شفاف در مورد خطرات و همچنین مزایا و انتظار هر گونه درد صحبت نمایید. همچنین باید مطمئن باشید که از شکلی که قرار است بینی‌تان پس از عمل داشته باشد، آگاه هستید.

 جراح شما توضیح می‌دهد که چگونه برای عمل خود آماده شوید. برای مثال، اگر سیگار می‌کشید، سعی کنید آن را ترک نمایید. این توصیه به این دلیل است که سیگار کشیدن خطر ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد که می‌تواند بهبودی شما را به تاخیر بی‌اندازد. اگر دچار سرفه، سرماخوردگی یا گلودرد هستید، بهتر است که عمل خود را به تاخیر بی‌اندازید زیرا این علائم می‌توانند خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهند. قرار عمل را برای پس از بهبودی خود تنظیم کنید. اگر مطمئن نیستید، برای دریافت مشاوره با جراح خود در ارتباط باشید. در روز عمل‌تان از شما خواسته می شود که یک فرم رضایت نامه امضا کنید. این فرم به این معنی است که شما از آنچه اتفاقی می‌افتد آگاه دارید و خوشحال هستید که با این عمل را انجام می‌دهید.

عمل کوچک کردن بینی معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود، بنابراین در طول عمل جراحی خواب هستید. ماده بیهوشی می‌تواند باعث تهوع شما شود، بنابراین لازم است که شش ساعت قبل از عمل، چیزی نخورید و نیاشامید. توصیه‌های متخصص بیهوشی یا جراح خود را دنبال کنید و از پرسیدن هر چیزی که در مورد آن مطمئن نیستید، ابایی نداشته باشید. پرستارتان شما را برای عمل آماده خواهد کرد. از شما خواسته می‌شود که یک جوراب متراکم بپوشید و یا تزریق یک داروی ضد انعقاد به نام هپارین را انجام دهید. هر دوی این موارد به جلوگیری از لخته شدن خون در رگ‌های پا (ترومبوز عمقی شرایین- DVT ) کمک می‌کنند.

مراحل جراحی کوچک کردن بینی

در عمل کوچک کردن بینی، جراح شما معمولا برش‌هایی در داخل سوراخهای بینی تان ایجاد میکند تا به استخوان و غضروف دسترسی داشته باشد. این عمل "رینوپلاستی بسته" نامیده می‌شود و بدان معنی است که هیچ زخم قابل مشاهده‌ای نخواهید داشت. این عمل زمان کمتری می‌گیرد و به طور کلی منجر به تورم کمتری می‌شود و به این معنی است که پس از آن سریع‌تر بهبود می‌یابید. اما این کار همیشه امکان پذیر نیست - با جراح خود صحبت کنید تا ببینید آیا این نوع جراحی گزینه مناسبی برای شما هست یا خیر.

اگر گزینه مناسبی نباشد، جراح‌تان برش‌هایی بین پوست و بینی‌تان نیز ایجاد می‌کند. این روش "رینوپلاستی باز" نامیده می‌شود و نتایج خوبی هم به همراه می‌آورد، اما ممکن است جای زخم قابل مشاهده‌تری بر جای گذارد. جراح شما برخی از استخوان‌ها و غضروف‌ها را برمی‌‌دارد یا جا به جا می‌کند تا شکل بینی شما را تغییر دهد. نیازی نیست که پوست روی بینی شما را دست بزنند – این پوست به شکل جدید خود جمع می‌شود.

جراح شما ممکن است نیاز داشته باشد که سوراخ‌های بینی‌تان را نیز کوچک‌تر کند تا ویژگی‌ها و نسبت‌های صورت را بهبود بخشد. برای انجام این کار باید روی پوست سوراخ‌های بینی نیز برش‌هایی ایجاد کند، که در هر طرف بینی، اسکارهای بسیار ظریفی بر جای خواهد گذاشت.

بهبودی

هنگامی که به هوش می‌آیید، احتمالا اندکی درد خواهید داشت. این کاملا طبیعی است و به شما داروهای مسکن داده خواهد شد تا راحتی احساس راحت‌تری داشته باشید. در روز جراحی، جراح‌تان با ارائه برخی از دستورالعمل‌های مراقبتی پس از عمل، شما را به خانه می‌فرستد تا به بهبود هر چه سریع‌تر و راحت‌تر شما کمک نماید. دستورالعمل‌ها شامل استراحت و بالا نگه داشتن سر، استفاده منظم از کمپرس سرد بر روی صورت و تا حد امکان مراقب بینی بودن، می‌باشد.

پس از حدود یک هفته، برای مشاوره بعد از عمل به مطب جراح خود مراجعه خواهید کرد، که در طی آن گچ و پانسمان‌های روی بینی برداشته خواهد شد. به طور معمول در این زمان است که بیشتر بیماران کاهش قابل توجه ورم، کبودی و درد کلی را گزارش می‌کنند. اکثر بیماران در این زمان به کار خود باز خواهند گشت. با این وجود، باید در انجام تمام فعالیت‌هایی که به بینی‌تان مربوط می‌شود، احتیاط کنید و به دقت از توصیه‌های جراح خود پیروی نمایید.

اکثر اثرات جراحی در عرض دو تا سه هفته از بین می‌رود، هرچند تورم خفیف می‌تواند تا یک سال ادامه یابد. با این حال، با وجود تورم پایدار گهگاهی، اکثریت قریب به اتفاق بیماران عمل باز بینی از نتایج خود راضی هستند.

 در صورت مشاهده موارد زیر، پزشک خود را مطلع کنید:

  • افزایش ناگهانی میزان خونریزی بینی که با فشار، یخ و بالا نگه داشتن سر بند نمی‌آید.
  • تب بیش از 101.5 درجه فارنهایت که با وجود افزایش میزان مصرف مایع و تیلنول ادامه دارد. فرد دارای تب باید سعی کند در هر ساعت بیداری تقریبا یک فنجان مایع بنوشد.
  • درد شدید مداوم و یا سردردی که با داروهای مسکن تجویز شده برطرف نمی‌شود.
  • افزایش تورم یا قرمزی بینی یا چشم‌ها.

خطرات کوچک کردن بینی


مشابه هر فرآیندی، خطراتی مرتبط با عمل کوچک کردن بینی وجود دارد. این خطرات از فردی به فرد دیگر متفاوت است - جراح شما می‌تواند در مورد اینکه آیا باید انتظار تجربه عوارض را داشته باشید یا خیر، جزئیات بیشتری ارائه دهد.

عوارض جانبی بعد از انجام این روش ناخواسته اما اغلب موقت هستند. عوارض جانبی کوچک کردن بینی عبارتند از:

  • درد، ورم و کبودی، به ویژه در اطراف چشم‌های‌تان
  • گرفتگی و بی‌حسی، به ویژه در نوک بینی - که می‌تواند چند ماه طول بکشد
  • دشواری در تنفس از طریق بینی – این حالت باید با رفع ورم بینی بهتر شود
  • خونریزی خفیف بینی برای یک یا دو روز

 

به این پست امتیاز دهید.
جراحی کوچک کردن بینی با تغییر سوراخ یا زاویه بین بینی و لب
2 از 1 رای