جراحی ترمیم بینی برای اصلاح مشکلات عمل قبلی مانند اصلاح بیش از حد بینی

جراحی ترمیمی بینی یک عمل جراحی برای اصلاح مشکلات مرتبط با عمل بینی انجام‌شده قبلی است. به این عمل، عمل ثانویه بینی نیز گفته می‌شود و برای اصلاح مشکلاتی که از عمل بینی قبلی باقی مانده است یا برای دست‌یابی به نتایج مورد انتظار که در عمل قبلی حاصل نشده است انجام می‌شود. در حالی که حل برخی مسائل به راحتی انجام می‌شود، اما رفع برخی دیگر از مشکلات نیز ممکن است چالش‌برانگیز باشند.

با توجه به کوچک شدن بینی در عمل جراحی قبلی بینی، عمل ثانویه بینی معمولاً چالش‌برانگیزتر از عمل اول است. از آنجا که بافت اصلی بینی در عمل اول بینی تغییر یافته است و برای بازسازی یا ترمیم ساختار بینی باید پایه بینی تغییر یابد، عمل ترمیمی بینی چالش‌برانگیز می‌شود. به علاوه، عمل اولیه جراحی بینی باعث ایجاد بافت‌های اسکاری در بینی نیز شده است.

رینوپلاستی ترمیمی ممکن است یک عمل ساده یا پیچیده روی بینی باشد. بهبود همه قسمت‌های بینی برای بازیابی یک بینی جذاب، با عملکرد و ظاهری طبیعی از اهمیت زیادی برخوردار است. از آنجا که متخصص غضروف و استخوان بینی را تغییر شکل می‌دهد، برای اصلاح انحراف باید تراشیدگی‌هایی که بیش از حد بوده را ترمیم کند، که عملی به مراتب مشکل‌تر خواهد بود. به همین دلیل باید به دنبال متخصص و جراحی باشیم که در انجام عمل‌های ثانویه بینی تبحر داشته باشد.

دکتر سهرابی معمولاً به بیماران توصیه می‌کند که یک سال پس از انجام عمل جراحی اول بینی صبر کرده و پس از آن عمل رینوپلاستی ترمیمی را انجام دهند زیرا بینی شما در طول یک سال همچنان در حال بهبود یافتن است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره تلفن‌های 03136264272 و 03136274746 تماس حاصل فرمایید.

مزایای انجام عمل ترمیمی بینی


مزایای انجام عمل ثانویه بینی مشابه عمل اول است. هدف اصلی از انجام رینوپلاستی ترمیمی کمک به مردان و زنان در داشتن احساسی بهتر نسبت به ظاهر جدیدشان و دست‌یابی به ظاهری بهتر از عمل اول است. در بیشتر موارد، عمل ترمیمی بینی زمانی که نتایج عمل اول رضایت‌بخش نبوده‌اند انجام می‌شود.

این بدان دلیل است که ظاهر فرد بهبود نیافته است یا به اندازه مطلوب بهتر نشده است. در جراحی بینی اگر اندازه بینی به اندازه کافی تغییر نکرده باشد یا بیش از حد مورد نظر تغییر یافته باشد باعث ناخشنودی بیمار می‌شود. در برخی موارد، برای اصلاح ساختار آسیب‌دیده باید به بینی غضروف اضافه شود. پزشکان صرفاً از غضروف خود بیمار به جای غضروف‌های مرده (که از یک فرد مرده گرفته می‌شود) استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از دلایل انجام عمل جراحی ثانویه بینی این است که ممکن است بینی پس از انجام عمل جراحی اول مسدود شده و دچار گرفتگی شده باشد. این به دلیل تغییرات بینی به عنوان بخشی از فرایند افزایش سن و پیری رخ می‌دهد. یکی دیگر از دلایل احتمالی انجام عمل جراحی ترمیمی بینی، تمیز نبودن مسیر عبور هوا است. بازیابی گردش هوا از طریق انجام عمل جراحی رفع انسداد بینی یا سپتوپلاستی می‌تواند بخشی از عمل ثانویه بینی باشد.

متقاضی درمان برای عمل ترمیمی بینی


بیمار برای انجام عمل جراحی ثانویه بینی باید از سلامت جسم و روان برخوردار بوده و بیماری جدی و خطرناکی نداشته باشد و همچنین انتظارات واقع‌بینانه‌ای در مورد نتایج حاصل از انجام عمل ثانویه بینی داشته باشد. زنان و مردانی که در حال حاضر از شکل بینی خود پس از انجام عمل اولیه بینی راضی نیستند می‌توانند عمل جراحی ثانویه بینی را انجام دهند.

بینی شما ممکن است یک یا چند مورد از موارد زیر را داشته باشد:

  • نوک بدشکل
  • ایجاد شکاف در نوستریل‌های بینی
  • شکاف‌های عمیق در بالای نوستریل ها
  • برآمدگی نوک بینی
  • نوک بینی روبه بالا (بینی خوکی)
  • نمای نازیبای بینی
  • تخریب شدن پل بینی
  • باریک شدن پل بینی
  • انحراف بینی
  • اختلاف طول فاصله بینی
  • اختلالات تنفسی
  • ناهنجاری‌ها و اختلالات دیگر

جراحی ترمیمی بینی جه مشکلاتی را برطرف می‌کند؟


رینوپلاستی ترمیمی یک عمل ترمیمی ثانویه است که برای افزایش زیبایی یا بهبود عملکرد بینی که در عمل جراحی اولیه بینی دچار مشکل شده است انجام می‌شود. بیماران ممکن است در مواردی که به برخی از آنها در زیر اشاره شده است، عمل جراحی ثانویه بینی را انجام دهد:

  • کم‌ترمیم شدن: ممکن است پس از انجام عمل اولیه بینی برآمدگی کوچکی یا مشکل دیگری در بینی ایجاد شده باشد که برای اصلاح آن نیاز به تغییر دوباره داشته باشد.
  • اصلاح بیش از حد: برای اصلاح‌ ترمیم بیش از حد ممکن است نیاز به پیوند غضروف باشد تا ظاهر بینی به طور مناسبی برجسته و تقویت شود.
  • مشکلات عملکردی: ممکن است برای رفع مشکلات عملکردی مانند انحراف بینی نیاز به انجام عمل سپتوپلاستی یا روش‌های دیگر برای اصلاح مشکلات تنفسی ناشی از انجام عمل جراحی اولیه بینی داشته باشد.

عمل جراحی بینی یک عمل پیچیده است و عواقب رینوپلاستی ترمیمی مستلزم استفاده از روش‌های پیچیده و ظریف است. بافت اسکار باقیمانده پس از انجام عمل اول باعث پیچیده‌تر شدن عمل جراحی ثانویه می‌شود. نرم‌افزارهای تصویربرداری دیجیتالی به تصویرسازی تغییرات مورد نیاز کمک می‌کند.

نحوه انجام عمل


رینوپلاستی ترمیمی به مدت 3 تا 4 ساعت و تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. دکتر سهرابی عمل ترمیمی بینی را برای ترمیم بافت، غضروف و استخوان‌ها در قالب عمل‌های باز یا بسته بینی انجام می‌دهد. در عمل بسته چند شکاف در داخل بینی ایجاد شده و در عمل‌های باز چند شکاف در زیر بینی (در طول کولوملا) ایجاد می‌شود.

در هنگام انجام عمل جراحی، پزشک پوست را جدا کرده تا استخوان و غضروف زیر بینی نمایان شوند. سپس غضروف یا غضروف پیوندی را برای بازسازی بینی جابجا می‌کند تا ترمیم‌های بیش از حد انجام‌شده یا ترمیم‌های ناکافی انجام‌شده در عمل جراحی اولیه بینی را اصلاح کند. پزشک ممکن است غضروف پیوندی را از تیغه بینی بگیرد. در صورتی که تیغه بینی به اندازه کافی غضروف نداشته باشد، غضروف مورد نیاز از گوش یا دنده گرفته می‌شود. زمانی که عمل جراحی ترمیمی بینی به اتمام رسید، با استفاده از بخیه، شکاف‌ها بسته می‌شوند. پزشک متخصص در انجام رینوپلاستی ترمیمی، برنامه عمل جراحی ترمیمی بینی را متناسب با نیازها و نتایج مطلوب و مورد نظر شما ارائه می‌کند. وی در مطب و در خلال جلسه مشاور برنامه درمانی مذکور را برای شما شرح می‌دهد.

پس از انجام عمل جراحی ثانویه بینی، شکاف با بخیه بسته می‌شوند. پس از عمل پانسمانی در شب اول داخل بینی شما قرار داده می‌شود اما بینی بسته نمی‌شود و همچنین از یک اسپیلینت متحرک برای تسریع فرایند بهبودی و همچنین محافظت از بینی استفاده می‌شود.

دوران نقاهت و بهبودی


پس از یک هفته بخیه‌های پس از انجام رینوپلاستی ترمیمی باز شده و اسپیلینت نیز برداشته می‌شود. کبودی، تورم، خونریزی خفیف و ناراحتی پس از انجام این عمل عادی است. در صورت لزوم مصرف داروهای مسکن برای شما تجویز می‌شود.

معمولاً بیماران یک هفته پس از عمل متناسب با شغل و سطح فعالیتی که دارند می‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند. بیماران باید تا 3 هفته پس از انجام این عمل از انجام فعالیت‌های سنگین و شدید اجتناب کرده و به مدت 6 هفته مراقب برخورد یا تماس با بینی خود باشند. تورم و کبودی پس از چند هفته به مرور از بینی رفته و تورمی جزئی ممکن است به مدت یک سال باقی بماند.

هزینه


عوامل مختلفی در تعیین هزینه انجام عمل ترمیمی بینی تأثیرگذار هستند که برخی از آنها عبارتند از:

  • مهارت جراح: تقاضا برای جراح‌های پلاستیک بسیار ماهر زیاد بوده و بنابراین وقتشان پربها است.
  • نوع عمل انجام ‌شده: عمل‌های پیچیده زمان بیشتری می‌برند و به همین دلیل هزینه انجام آنها هم بیشتر می‌شود.
  • محل جغرافیایی: مانند هر خدمت دیگری، نرخ انجام عمل‌های جراحی پلاستیک در قسمت‌های مختلف کشور بسیار متغیر است بنابراین محلی که شما جراح را از آن انتخاب کرده و محلی که عمل را دران انجام می‌دهید در تعیین قیمت و هزینه عمل جراحی تأثیرگذار هستند.
به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است