رینوپلاستی بینی عقابی برای برداشتن برجستگی روی بینی قوز دار

با رینوپلاستی یا عمل جراحی بینی می‌توان ظاهر بسیاری از بینی‌ها را تغییر شکل داد. در حالی که بینی هر فرد منحصربه‌فرد است اما برخی شکل‌های کلاسیک بینی هستند که در برخی اقوام مشترک است. ظاهر این بینی‌ها برداشت خاصی را از صاحب آن ایجاد می‌کند که در میان فرهنگ‌های مختلف متفاوت است. یکی از بدشکلی‌های شایع و جالب توجه بینی، بینی عقابی یا بینی خم شده است.
برخی از بینی‌ها، عقابی هستند که شبیه به خم منقار طوطی هستند. این باعث تمایز بسیار زیاد در ظاهر صورت فرد شده که در کاریکاتورها به شکل یک بینی بلند که سری رو به پایین دارد نشان داده می‌شود. در حالت ایده آل، زاویه بین لب بالایی و بینی (زاویه نازولابیا) باید در زنان 90 تا 105 درجه و در میان مردان 90 تا 95 درجه باشد. زمانی که این زاویه کمتر از 90 درجه می‌شود، باعث می‌شود که بینی ظاهری افتاده پیدا کرده و سن فرد بیش از سن واقعی او به نظر برسد.
بینی عقابی با عناوین بینی رومی یا بینی آکوئیلین نیز شناخته می‌شوند. به بینی‌ای که پل آن برجستگی و قوز داشته باشد و باعث شود که این بینی با انحنای بیشتر یا کمی خم به نظر برسد بینی عقابی گفته می‌شود.

مهم‌ترین تصمیم در هر عمل جراحی بینی انتخاب جراح برای انجام عمل رینوپلاستی است به خصوص اگر بینی بیمار عقابی باشد.بینی صاف برجستگی کمی داشته و نوکان به میزان کمی متمایل به سمت لب است که به آن آکوئیلین گفته می‌شود. بیشتر زنان و برخی مردان این نوع بینی را زشت می‌دانند.به طور معمول برای تغییر ظاهر بینی و برداشتن قوز بینی، بیمار باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.حدود 90 درصد از بیمارانی که بینی عقابی دارند برای اهداف زیبایی تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند و نه برای مسائل مرتبط با سلامتی و ناراحتی‌های دیگر. اما در کلینیک رینوپلاستی دکتر سهرابی علاوه بر این که ظاهر بینی عقابی‌ترمیم می‌شود و شکل بینی تغیر داده می‌شود بلکه بینی عریض‌تر یا باریک‌تری شده و نامتقارنی آن نیز تصحیح شده و بسیاری از کارهای دیگر نیز انجام می‌شود.برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره 03136264272 و 03136274746 تماس حاصل فرمایید.

چه کسانی واجد شرایط قرار گرفتن تحت عمل رینوپلاستی هستند؟


انجام عمل رینوپلاستی برای اصلاح بینی عقابی برای افراد زیر مناسب است:

  • بیمارانی که پل بینی آنها پایین بوده و قوز دارد.
  • بیمارانی که پل بینی آنها بلند بوده و قوز دارد.
  •  بیمارانی که پل بینی آنها قوز داشته و نوک بینی آنها حالت افتاده دارد.

 ترمیم بینی عقابی بر اساس نوع بینی


انواع مختلف بینی عقابی عبارتند از:

بینی عقابی با قوز کم

اگر برجستگی بینی زیاد نباشد، می‌توان به راحتی بینی عقابی را با کمک سوهان (راسپ) ترمیم کرد. روش جراحی این نوع بینی‌ها ساده است اما فقط برای بیمارانی که پشت بینی آنها بلند باشد مناسب است.

 بینی عقابی با قوز زیاد

اگر برجستگی بینی زیاد باشد؛ در عمل استئومی، استخوان میانی و جانبی در بینی که شامل استخوان و غضروف است شکسته می‌شود. در این موارد، بینی پس از شکستگی پایین می‌آید بنابراین برجستگی پل بینی (پشت بینی) با ایمپلنت و برجستگی نوک بینی با پیوند غضروف اتولوگ که از اطراف گوش گرفته می‌شود اصلاح می‌شود.

بینی بزرگ با قوز برجسته

 ترمیم قوز در ترکیب با برجستگی بینی


اگر پس از ترمیم قوز بینی، ظاهر بینی مطلوب بود، قوز را می‌توان با شکستن استخوان و استفاده از یک ایمپلنت نازک که روی بینی اصلاح شده قرار داده می‌شود بدون توجه به زاویه جلوزدگی آن برداشت. ایمپلنت بر اساس شکل بینی بیمار به بینی او شکل داده و ارتفاعان را جبران می‌کند و همچنین از رشد دوباره شکستگی استخوان بینی او پیشگیری می‌کند. زمانی که ریشه استخوان بینی پایین باشد و بالاترین نقطه بینی قوز آن باشد، همه پل بینی با استفاده از ایمپلنت برجسته شده و محل تلاقی شکاف بالای بینی با شکاف استخوان پیشانی (نقطه شروع پل بینی) با خطی مستقیم دارای برجستگی می‌شود.

نحوه انجام عمل جراحی بینی


عمل جراحی‌ترمیم بینی عقابی به دو روش انجام می‌شود:
رینوپلاستی باز: که شکاف در آن، روی پل بینی و بین سوراخ‌های بینی ایجاد شود. با این روش مداخله، یک لایه از پوست به طور کامل برداشته می‌شد که به جراح این امکان را می‌دهد که بتواند فرایند انجام عمل را کنترل کند.
رینوپلاستی بسته: شکاف در این عمل، داخل بینی ایجاد می‌شود. پزشک در این روش باید به صورت کور کار کند. این عمل ظریف‌تر به نظر می‌رسد زیرا طول دوره بهبودی آن کوتاه‌تر بوده و حداقل آسیب را به بافت‌ها می وارد می‌کند.
عمل جراحی اصلاح بینی عقابی و برداشتن ناهنجاری‌های دیگر در 2 تا 3 ساعت تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

آیا با انجام عمل جراحی‌ترمیم بینی عقابی، بینی من یک بینی عالی و بدون نقص می‌شود؟

با این که عالی بودن هدف اصلی است اما ضمانتی در انجام عمل‌های جراحی وجود ندارد بنابراین شما باید درک واقعی از خروجی و نتایج حاصل از انجام این عمل داشته باشید. بیماران آینده‌نگری که از نامنظمی‌های و نامتقارنی‌های خفیف پس از عمل به شدت آزرده می‌شوند گزینه‌های خوبی برای قرار گرفتن تحت این عمل جراحی زیبایی نیستند. دائم به دنبال بهترین بودن و عالی بودن باعث خوشحالی بیماران نمی‌شود.

آیا این درست است که بیشتر عمل‌های جراحی بینی باید تجدید شوند؟


خیر، اما 10 درصد یا بیشتر از نتایج رینوپلاستی ها غیر قابل پیش‌بینی هستند که ممکن است به دلیل شکل‌گیری اسکار یا بروز عوامل دیگر باعث ایجاد تغییرات غیرقابل‌پیش‌بینی شوند. معمولاً این اصلاحات جزئی است و نیازی به انجام عمل ثانویه بینی نیست اما این احتمال وجود دارد.

آیا اسکارهای ناشی از انجام عمل‌های رینوپلاستی در صورت جلب توجه می‌کنند؟


نه همیشه. پس از انجام عمل رینوپلاستی بسته، هیچ اسکاری در ظاهر صورت ایجاد نمی‌شود و حتی در عمل رینوپلاستی باز هم علائم کوچکی در انتهای بینی و بین سوراخ‌های آن ایجاد می‌شود. به دلیل سایز و محل این اسکارها، آنها عملاً دیده نمی‌شوند. برای کاهش بیشتر اثر این اسکارها باید حداقل به مدت یک سال در زمانی که خارج از منزل هستید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا از تیره شدن آنها جلوگیری شود.

 بهبودی


طول دوره بهبودی 14 روز یا بیشتر است. هفته اول شما باید از باندهای مخصوصی استفاده کنید که بینی شما را ثابت نگه می‌دارند.
در حالی که کبودی به مرور زمان و در طول یک هفته برطرف می‌شود شما می‌توانید حدود 10 روز پس از انجام عمل به فعالیت‌های روزمره خود بپردازید. تورم تا حدود 6 ماه ادامه دارد اما خیلی جلب توجه نمی‌کند و فقط شما و جراح متوجه آن می‌شوید. برخی تورم‌های خفیف اطراف نوک بینی ممکن است تا 18 ماه باقی بمانند. برخی از موارد جزئی ممکن است به مدت دو تا 4 سال یا بیشتر ادامه داشته باشند.
شما می‌توانید نتایج نهایی را در کمتر از 6 ماه مشاهده کرده و ظاهر جدید بینی خود را مورد ارزیابی قرار دهید. بینی در این مدت بازسازی شده و شکل و سایز درست خود را گرفته است. برخی موارد دیگر که باید رعایت کنید عبارتند از:
مراقبت‌های پس از عمل به شرح زیر است:

  • یک تا دو روز پس از انجام عمل امکان خونریزی وجود دارد، آن را با دستمال نرم پاک کنید.
  •  به آرامی از بینی نفس بکشید
  • بدون مشاوره با پزشک، گاز یا باند را برندارید
  • در روزی که عمل جراحی انجام شد و روز پس از آن، یک بسته یخ روی بینی قرار دهید تا تورم را کاهش دهد
  •  از نوشیدن و استعمال دخانیات به مدت یک ماه پس از انجام عمل جراحی اجتناب کنید.
  • به مدت یک ماه پس از انجام عمل جراحی بینی نباید از عینک طبی یا عینک آفتابی استفاده کنید.

هزینه


عواملی بسیاری از جمله مهارت جراح، نوع عمل و محل جغرافیایی مطب در هزینه‌های کلی انجام عمل رینوپلاستی تأثر دارند.

به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است