نوع مناسب و طرز زدن چسب بینی بعد از عمل به منظور کاهش تورم،تسریع بهبودی

برخی از افراد از شکل ظاهری بینی خود راضی نیستند و تصمیم می‌گیرند با انجام عمل جراحی بینی خود را تغییر دهند. عمل جراحی بینی با هدف تغییر شکل بینی و رفع مشکلاتی که به قسمت داخلی آن مربوط است، انجام می‌شود. در صورتی که جراحی پلاستیک بینی انجام می‌دهید باید به مراقبت‌های بعد از عمل توجه ویژه‌ای کنید. یکی از نکاتی که باید پس از جراحی بینی مورد توجه قرار گیرد، چسب زدن به بینی است. جراحان بینی می‌گویند که باید پس از جراحی پلاستیک به منظور جمع شدن پوست و محکم شدن استخوان و غضروف باید روی بینی چسب زد، چسب زدن بینی بعد از عمل جراحی می‌تواند از ایجاد اسکار بین پوست و بافت استخوان و غضروف جلوگیری کند. اگر بافت اسکار ایجاد و پوست جمع شده باشد، پوست نمی‌تواند به طور کامل ساختارهای اطراف خود را پوشش دهد که این مسئله باعث ناصافی پوست می‌شود. جراحان پلاستیک توصیه می‌کنند که پس از جراحی بینی به مدت ۲ تا ۳ هفته بینی را چسب بزنید تا نتایج دلخواه حاصل شود این افراد باید تا چند ماه بینی خود را چسب بزنند.

در شش هفته اول پس از جراحی پلاستیک، فرآیند بهبود شروع می‌شود در این زمان، بینی به هرگونه آسیب یا ضربه حساسیت بسیار زیادی دارد. بنابراین اکثر جراحان به بیماران توصیه می‌کنند حتما به بینی چسب بزنند. دکتر سهرابی می‌تواند در خصوص چسب بینی مناسب اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر ویا رزر ونوبت با شماره‌های 03136264272 و 03136274746 تماس حاصل فرمایید.

مدت چسب زدن بینی بعد از عمل چقدر است؟


زمان لازم برای چسب زدن بینی، متفاوت است و می‌توانید بین دو هفته تا دو ماه متغیر باشد. زمان چسب زدن بینی به نوع پوست بیمار و بینی او بستگی دارد. اگر پوست بینی روشن و نازک باشد می‌توان پس از دو هفته چسب را برداشت، اما اگر پوست بینی کلفت باشد بهتر است تا دو ماه به بینی چسب زد. برخی از افرادی که عمل بینی انجام می‌دهند این سوال را مطرح می‌کنند که آیا چسب زدن بینی به مدت طولانی‌تر مشکلی ایجاد می‌کند؟ پاسخ این سوال این است که چسب زدن بینی در افرادی که پوست بینی آنها نازک یا کلفت است، متفاوت است. در افرادی که پوست نازکی دارند باید تا ۶ ماه چسب روی بینی باشند که این کار مشکلی را برای بیمار ایجاد نمی‌کند. اما افرادی که پوست آنها نازک نیست بهتر است مدت طولانی‌تری از چسب استفاده کنند. روش قرار دادن چسب روی بینی باید با دقت بسیار زیاد انجام شود، نکته بسیار مهم این است که نباید نوک بینی زیر چسب قرار بگیرد. زمان تعویض چسب اهمیت زیادی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. زمان طبیعی برای تعویض چسب بین ۳ تا ۶ روز است، اما در صورتی که چسب کنده یا کثیف شود باید زودتر آن را عوض کرد. بهتر است که در هفته اول بعد از عمل، پزشک اقدام به تعویض چسب کند و پس از آنکه بیمار نحوه تعویض چسب را یاد می‌گرفت می‌تواند به تنهایی چسب بینی را عوض کند.

مزایای استفاده از چسب بینی


چسب زدن بینی بعد از عمل به کاهش سریع‌تر تورم، تسریع بهبودی، و کسب نتایج بهتر و قابل پیش‌بینی کمک می‌کند. فشاری که از چسب به بینی وارد می‌شود باعث می‌شود ساختار جدید بینی در وضعیت بهتری قرار بگیرد و فرآیند بهبود تصویر شود. این فشار باعث کاهش تورم و التهاب بافت می‌شود. بیمارانی که پوست آنها ترکیبی از پوست نازک و کلفت است چسب زدن بینی ضرورت زیادی دارد زیرا در اصلاح بینی و کسب نتایج دلخواه تاثیر به سزایی دارد. در برخی موارد، چسب زدن بینی باعث التهاب آن می‌شود. برخی از بیماران می‌توانند مدت زیادی چسب را تحمل کنند اما عده ای دیگر قادر به تحمل آن نیستند. برخی از افراد برای تمیز کردن بینی خود به مشکل برمی‌خورند، بهتر است این افراد اجازه دهند بینی به طور طبیعی این کار را انجام دهد. علائم حساسیت به چسب بینی عبارنتد از: التهاب، قرمزی، و تودهای ملتهب زیر چسب. در صورت بروز هرگونه حساسیت، از چسب زدن بینی خودداری کنید یا چند روز به بینی استراحت دهید سپس مجددا به آن چسب بزنید.

بهتر است پس از جراحی پلاستیک از چه نوع چسبی استفاده شود؟


چسب میکروپور یکی از بهترین چسب‌های مخصوص بینی است که ضد حساسیت است و چسبندگی خوبی دارد. نوع دیگری نیز وجود دارد که چسب شیشه‌ای نامیده می‌شود. این چسب‌ها باعث قرمز شدن و چرب شدن پوست می‌شوند به همین دلیل استفاده از آنها توصیه نمی‌شود فقط در مواردی که بیمار قصد دارد مدت کوتاهی از این چسب استفاده کند یا زمانی که پس از جراحی، چربی پوست کاهش یافته است استفاده از این چسب توصیه می‌شود. نکته آخر این است که اکثر افرادی که بینی خود را عمل می‌کنند می‌پرسند آیا می‌توانند به مدت یک یا دو روز به بینی چسب نزنند؟ این مسئله جای هیچ‌گونه نگرانی ندارد. برخی از افراد قصد دارند در یک مراسم شرکت کنند و نمی‌خواهند به بینی‌شان چسب بزنند، بنابراین چسب نزدن بینی مشکلی ایجاد نمی‌کند و می‌توانند پس از اتمام مراسم مجدد از چسب بینی استفاده کنند.

زمان و نحوه چسب زدن چگونه است؟


بیمار می‌تواند با دقت و هر زمان که بخواهد اقدام به تعویض چسب بینی نماید. پزشکان توصیه می‌کنند که این برنامه در کوتاه‌ترین زمان انجام شود:

  • پس از برداشت آتل بینی باید فورا اقدام به چسب زدن آن کرد. باید حداقل ۶ هفته (حداقل شب) به بینی چسب زد.
  • در صورتی که بیمار بتواند چسب را تحمل کند بهتر است در طول روز نیز از آن استفاده کند.
  • بیمار می‌تواند پس از 6 هفته به بینی‌اش چسب نزند. در صورتی که بیمار متوجه تورم بینی‌اش شود بهتر است مجددا به آن چسب بزند.

دستورالعمل‌ها: چسب زدن بینی به مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز دارد. برای برداشتن چسب باید دوش آب گرم بگیرید و اجازه دهید جریان آب چسب را از بینی جدا کند. سپس به آرامی بینی را با صابون بشویید و چسب را از پایین به سمت بالا جدا کنید. از جدا کردن چسب از قسمت بالا به سمت پایین خودداری کنید. پس از جدا کردن چسب رعایت موارد زیر الزامی است:

  • بینی را با آب و صابون بشویید و به آرامی خشک کنید. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید.
  • چسب میکروسپور را به سه قسمت تقسیم کنید.
  • تکه‌های چسب را روی تیغه بینی قرار دهید و به سمت پایین بینی و نوک آن بکشید (مراحل یک تا سه که در تصویر نشان داده شده است).
  • دو تکه چسب را بلندتر ببرید و هر یک از آنها را در امتداد دیواره بینی قرار دهید. انتهای هر چسب را صاف کنید و قسمت اضافی را ببرید (مراحل ۴ و ۵ که در تصویر نشان داده شده‌اند).
  • یک تکه چسب را به نوک بینی بزنید (مرحله 6 که در تصویر نشان داده شده است).
  • طبق دستور پزشک هر شب (فقط شب) به بینی چسب بزنید.
به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است